Πέμπτη, Απριλίου 22, 2010

ΑΠΟΛΛΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΑ
(ήτοι ασκήσεις πολιτικο-ποδοσφαιρικής θεολογίας)


Διότι έτσι όπως σου τα λέω είναι, καλέ μου αναγνώστη... Στα ζητήματα θεολογίας μπορεί να είμαι σχεδόν ανεπίδεκτος μαθήσεως, αλλά υπάρχει ένα ζήτημα που μάλλον το έχω αντιληφθεί σωστά:

Δηλαδή ότι, για καλή μας τύχη, ο Απόλλων είναι αυτός που είναι και θα συνεχίσει να είναι αυτός που είναι.
Το μοναδικό ζήτημα είναι ΕΜΕΙΣ ως τι τον αντιλαμβανόμαστε και ως τι τον εκλαμβάνουμε.

Για να σου το εξηγήσω, σου φέρνω δύο καθαρώς ποδοσφαιρικά παραδείγματα:

Από τη δεκαετία του 1920, η ποδοσφαιρική ομάδα του Απόλλωνα Αθηνών, έκρινε σκόπιμο να υιοθετήσει ως σύμβολό της τη “σβάστικα”. Με αποτέλεσμα να προκύψουν φωτογραφίες σαν αυτή εδώ:

Φωτογραφία του 1938, μια από τις τελευταίες φορές που η ομάδα του Απόλλωνα Αθηνών χρησιμοποιεί ως έμβλημα τη σβάστικα

Το ίδιο χρονικό διάστημα, η ποδοσφαιρική ομάδα του Απόλλωνα Καλαμαριάς, έκρινε σκόπιμο να υιοθετήσει ως έμβλημά της το Άλφα σε κύκλο, το γνωστό στις μέρες μας ως “αλφάδι”, με αποτέλεσμα να προκύψουν φωτογραφίες σαν αυτή εδώ:

Με πιάνεις, ποδοσφαιρόφιλε αναγνώστη μου?
Απόλλων ο ένας, Απόλλων και ο άλλος. Όμως, απ' ό,τι φαίνεται, οι υπεύθυνοι των δύο ομάδων είχαν διαφορετική αντίληψη του Απόλλωνος.

Και με αυτή τη διαφορετική τους αντίληψη, έπαιξαν καταλυτικό ρόλο στην παγκόσμια πολιτική συμβολοποίηση!

Λίγα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε ο Χίτλερ και υιοθέτησε το σύμβολο του Απόλλωνα Αθηνών (αναγκάζοντας τη συμπαθή αθηναϊκή ομάδα να αλλάξει σύμβολο)...

Ενώ, επίσης λίγα χρόνια αργότερα, οι διεθνείς αναρχικοί αποφάσισαν να υιοθετήσουν το σύμβολο του Απόλλωνα Καλαμαριάς...

Παρατηρούμε έκπληκτοι, λοιπόν, ότι είτε το δει κανείς έτσι, είτε το δει γιουβέτσι, οι οπαδοί του Απόλλωνα βρίσκονται -σε συμβολικό επίπεδο- ένα βήμα μπροστά από τα γεγονότα.

Και, μπορεί καλέ μου αναγνώστη εγώ να τάσσομαι αναφανδόν υπέρ της επιλογής του Απόλλωνα Καλαμαριάς (αν και είμαι Αθηναίος), όμως αυτή είναι απλά μια υποκειμενική επιλογή.
Ενώ είναι αντικειμενική η παρατήρηση πως -σε σχεδόν θεολογικό επίπεδο- πάντοτε η ιδέα του Απόλλωνος προηγείται της εποχής της.

Φαίνεται πως κάάάτι ήξεραν οι αρχαίοι ημών!!!

4 σχόλια :

  1. εεεεεελλάντα η χώρα
    του πράσινου ήλιου
    του μπάοκ της άεκ
    της καλαμαριάς...

    [ασματίδιον του φανεροκουκουέ και κρυφο-αναρχικού πρώην προέδρου του απόλλωνα καλαμαριάς, χάρυ κλύν...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπως μου είπε κι ένα φίλος:
    "Μα καλά, δε σε είχε υποψιάσει το κοκκινόμαυρο χρώμα στη φανέλλα της ομάδας?"
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πρωτοπόρος βέβαια ,αφου κατα τον αρχαίο μύθο ο Φοίβος έφερνε το "φως".... στον Απόλλωνα εις την Καλαμαρίαν προβλέπεται αλλαγή χρώματος δηλ. "τα βαψαν μαύρα" ετσι μου λένε τουλάχιστον τα γκαρντάσια μου και τραβάνε προς τουμπα μαχαλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι, αλλά πέρα από "φωσφόρος δαίμων" ήταν και παραμένει και Δελφικός μάντης, ε?

    Οπότε, εφόσον λόγω ΔΝΤ το -άμεσο- μέλλον προβλέπεται μαύρο, δεν μου κάνει εντύπωση η αλλαγή του μαυρου-κόκκινου προς το μαύρο...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Mi-la-re,
mi-la-re-si