Τετάρτη, Μαΐου 23, 2012

ΠΡΩΤΟ-ΠΡΩΤΟ-ΠΡΩΤΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ

Κοίτα τώρα αναγνώστη μου:
Αναγνωρίζω ως αληθές το γεγονός ότι εγώ και οι εικαστικές τέχνες είμαστε δύο.
Όπως λένε "εγώ και η μουσική είμαστε ένα", ε, εγώ και οι εικαστικές τέχνες είμαστε δύο.
Ως εκ τούτου δε σκοπεύω να παραστήσω τον κριτικό τέχνης.

Πριν κανα-δυο μέρες έτυχε να πάω στο δημαρχείο Αμαρουσίου.
Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Αμαρουσίου Γιώργου Πατούλη, το σύμβολο της πόλης η «Αμαρυσία Άρτεμις» θα τοποθετηθεί σε δεσπόζουσα θέση στην είσοδο του Δημαρχιακού Μεγάρου. Η ενέργεια αυτή, εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της Δημοτικής Αρχής, που στοχεύουν στην ανάδειξη των ιδιαίτερων πολιτισμικών στοιχείων της πόλης, τα οποία δένουν αρμονικά το χθες με το σήμερα και μένουν παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές. Η « Αμαρυσία Άρτεμις» αποτελεί το σύμβολο της πόλης και το έμβλημα του Δήμου Αμαρουσίου, καθώς η πόλη φέρει την ονομασία της από τη Θέα Άρτεμη, η οποία στο Δήμο του Αθμόνου λατρευόταν ως «Αμαρυσία».
Αυτά έλεγε ένα παλιότερο (προ τριετίας) δελτίο τύπου του δήμου Αμαρουσίου, οπότε πήγα που λες στο δημαρχείο καλέ μου αναγνώστη, με το σκεπτικό "ωραία, θα δω την Αμαρυσία Αρτέμιδα και θ' αγαλλιάσω", περιμένοντας να δω κάτι σε τέτοιο στυλ, ας πούμε:
Μια Αρτέμιδα όμορφη, λυγερόκορμη, θεά ρε παιδί μου, γυμνασμένη από το ανέβα-κατέβα στα βουνά κι από το τρέξιμο του κυνηγιού και λαμπερή και απαστράπτουσα και τέτοια. 

Ε, ρε πρίγκηπα, φαντάσου την έκπληξή μου όταν βρέθηκα αντιμέτωπος μ' αυτό εδώ το πράμα:
Το κοίταγα, το ξανακοίταγα, μουρμούριζα "μέγας είσαι κύριε και θαυμαστά τα έργα σου" που λέει ο λόγος, τι να σου πω ρε πρίγκηπα, ποτέ μου δεν την κατάλαβα αυτή τη σύγχρονη τέχνη. Άρχισα ν' αναρωτιέμαι μάλιστα αν όντως πρόκειται για σύγχρονη τέχνη ή ξερωγώ για επιστροφή στην πρωτο-πρωτο-πρωτο κυκλαδική τέχνη να πούμε.
Δηλαδή εντάξει, από ένα σημείο και μετά, πέραν της ερώτησης για ποιό στο διάολο λόγο έπρεπε η Άρτεμις να είναι καραφλή, τίθεται κι ένα θέμα ότι δε μπορεί να μας ξεφτιλίζουν τους θεούς έτσι για το χαβαλέ τους. 

Δεν ξέρω είπαμε, από εικαστικά δεν κατέχω, αλλά ψιλο-ανακατώθηκα στη θέα της θεάς, οπότε μου προέκυψε τούτο δω το ποστ, το οποίο δεν έχει ηθικό δίδαγμα ή συμπέρασμα στο τέλος.



2 σχόλια :

Mi-la-re,
mi-la-re-si