Κυριακή, Νοεμβρίου 15, 2015

Ο επελαύνων ιδεαλισμός...

... εξυπακούεται πως είναι ο φακός που φωτίζει τη σωστή ανάλυση της πραγματικότητας.

Με χαρά βλέπω έναν γνωστό να έχει γίνει ομοϊδεάτης μου* και να προβαίνει σε μια σωστή ανάλυση της καταστάσεως, γράφοντας:

Τελικά είχε άδικο ο Μαρξ!
Δεν είναι οι υλικοί όροι και τα υλικά (ταξικά ή όποια άλλα) συμφέροντα που καθορίζουν τις ιδέες των ανθρώπων, αλλά οι ιδέες καθορίζουν την υλική πραγματικότητα.

Αν. ας πούμε, οι Ευρωπαίοι του 12ου και του 13ου αιώνα δεν ήταν χριστιανοί, δεν θα γίνονταν ποτέ οι εισβολές στο Βυζάντιο και στις αραβικές χώρες. Αφού δεν θα υπήρχαν σταυροφόροι!

Αν οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι, οι Ολλανδοί, οι Γάλλοι και οι Άγγλοι, δεν ήταν χριστιανοί, δεν θα καταλάμβαναν την Αμερική. Δεν θα είχαν το ιεροαποστολικό κίνητρο!

Ούτε οι Γερμανοί θα εξαπέλυαν πολέμους κατά τον 20ό αιώνα, αν δεν ήταν εθνικιστές. Ούτε οι Ισραηλινοί και οι Παλαιστίνιοι θα είχαν διαμάχες, αν δεν ανήκαν σε διαφορετικά θρησκεύματα.

Και οι απεργίες και οι συγκρούσεις μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών κι αυτές δεν θα υπήρχαν, πουθενά στον κόσμο, αν δεν υπήρχαν μαρξιστές να τις υποκινούν.

Δεν είχε δίκιο ο Μαρξ. Οι άνθρωποι πρώτα υιοθετούν κάποιες ιδέες και μετά δρουν. Το λένε και όλες οι θρησκείες, άλλωστε!

Χαίρομαι, καλέ μου αναγνώστη, να έχω τέτοιους γνωστούς, ικανούς μέσα σε πέντε γραμμές να  τα λένε όλα -κι όποιος είναι σε θέση να καταλάβει, καταλαβαίνει!!!
Για να σου δώσω να καταλάβεις, εγώ θα χρειαζόμουν ίσως και 50 γραμμές κειμένου προκειμένου να φτάσω στο ίδιο πόρισμα!

*Ομοϊδεάτης μου στην ειρωνεία, εννοείται...

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Mi-la-re,
mi-la-re-si